Konsultacje kardiologiczne i diagnostyka serca w Szczecinie

Kardiologia jest dziedziną medycyny, która zajmuje się diagnostyką serca oraz leczeniem dysfunkcji układu sercowo-naczyniowego. Należą one do najczęściej występujących chorób cywilizacyjnych i są główną przyczyną przedwczesnej śmierci. Dlatego też leczenie nadciśnienia i chorób serca jest tak ważne.

Rozwojowi chorób kardiologicznych, w tym powszechnego nadciśnienia tętniczego, w dużym stopniu sprzyja współczesny styl życia. Do czynników chorobotwórczych zaliczają się: częste narażenie na stres, brak ruchu i siedzący tryb życia, niewłaściwa, tłusta i wysokokaloryczna dieta oraz związana z nią otyłość, nadmiar używek czy palenie papierosów. Osoby, których dotyczą te problemy, często zapadają na choroby układu sercowo-naczyniowego. Konsultacje kardiologiczne pozwalają na ich wykrycie i zastosowanie odpowiedniego planu leczenia.

Jednym z najczęściej występujących schorzeń jest nadciśnienie tętnicze. Wielu Pacjentów bagatelizuje ten problem, nie chcąc tracić czasu na kolejne wizyty w gabinecie czy aptece. Ze względu na powagę i stopień zagrożenia dla życia leczenie nadciśnienia czy leczenie chorób serca powinno być traktowane priorytetowo.

Wskazania do konsultacji kardiologicznych

Kiedy warto udać się na konsultacje kardiologiczne? Do wizyty w gabinecie powinny skłonić objawy takie jak: zmiany w rytmie pracy serca, częste duszności, obrzęki kończyn i twarzy, uczucie gniecenia w klatce piersiowej, uderzenia krwi do głowy, zasłabnięcia czy omdlenia.
Inne wskazania do odbycia konsultacji kardiologicznej jest kołatanie serca, uczucie duszności, ból w klatce piersiowej, pieczenie w okolicach serca, obrzęki na twarzy i kończynach, łatwe męczenie się czy zadyszka. Na regularne wizyty u specjalisty powinny decydować się też osoby, które wcześniej borykały się z problemami ze strony układu sercowo-naczyniowego. Jest to wskazane m.in. w przypadku pacjentów, którzy przeszli zawał serca.

Z jakim problemem możesz zgłosić się do gabinetu w Szczecinie?

Gabinet prowadzony w Szczecinie przez dr Barbarę Bogacką to miejsce, do którego można udać się z problemami układu sercowo-naczyniowego. Pacjenci mogą skorzystać z usług takich jak:

• konsultacje kardiologiczne dorosłych,
  • diagnostyka serca,
  • leczenie nadciśnienia i innych chorób układu sercowo-naczyniowego,
  • echo serca (echokardiograf SONOS 7500),
  • badanie EKG,
  • 24-godzinne monitorowanie EKG metodą Holtera,
  • 24-godzinne monitorowanie ciśnienia tętniczego metodą Holtera.

Dr Barbara Bogacka, specjalizująca się w diagnostyce serca i chorób wewnętrznych, a także leczeniu nadciśnienia, zapewnia pacjentom kompleksową, specjalistyczną opiekę.

Jak przygotować się do konsultacji kardiologicznej?

Przygotowując się do konsultacji kardiologicznej w Szczecinie, warto pamiętać o zabraniu ze sobą dokumentacji medycznej. Przydatne okazują się wyniki badań ogólnych, jak morfologia i mocz. Najlepiej, by były one wykonane w ostatnim czasie. Jeśli dany pacjent brał udział w badaniach specjalistycznych, również powinien zabrać ich wyniki na konsultację. Mogą by to testy, które nie mają bezpośredniego związku z układem sercowo-naczyniowym. Lekarz powinien mieć bowiem dostęp do całościowego obrazu stanu zdrowia pacjenta.

Na wizytę warto zabrać także listę przyjmowanych leków. Mowa tu zarówno o produktach na receptę, jak i dostępnych bez specjalnych wskazań. Do diagnostyki serca przydadzą się też informacje o przyjmowanych suplementach diety.

Przygotowując się do konsultacji u kardiologa, warto przemyśleć wszystkie kwestie, które należy poruszać ze specjalistą. Dobrym pomysłem jest wypisanie ich na kartce. Mowa tu zarówno o trybie życia, jak i chorobach serca w rodzinie czy niepokojących objawach. Specjalista powinien wiedzieć też o problemach zdrowotnych występujących w przeszłości, alergiach czy prowadzonej diecie.

Dane gabinetu lekarskiego dostępne są na stronie internetowej w odpowiedniej zakładce. Osoby umawiające się na konsultacje kardiologiczne, diagnostykę serca czy badania znajdą tam numer telefonu do rejestracji.