Leczenie nadciśnienia – Szczecin

Nadciśnienie tętnicze to choroba, która wiąże się z podwyższonym ciśnieniem krwi, przekraczającym wartość 140/90p mm Hg. Rozpoznaje się ją na podstawie co najmniej kilku pomiarów wykonywanych na przestrzenie wielu tygodni. Nieleczone nadciśnienie tętnicze może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, jak zawał serca, udał mózgu czy problemy z funkcjonowaniem nerek i naczyń krwionośnych. Wiąże się również ze stałymi dolegliwościami, jak zaburzenia snu, łatwe męczenie się i ból głowy.

Leczenie nadciśnienia powinno opierać się na wynikach badań danego pacjenta. Każda osoba jest inna, dlatego często konieczne jest zastosowanie nawet kilku różnych farmaceutyków, zanim uzyska się pożądany efekt. Na wybór leków używanych w walce z nadciśnieniem wpływają takie czynniki, jak np.:
• wiek pacjenta,
• płeć pacjenta,
• ryzyko wystąpienia groźnych powikłań nadciśnienia,
• dodatkowe choroby towarzyszące nadciśnieniu,
• ewentualna otyłość,
• alergie pacjenta,
• indywidualne tolerancja na konkretne leki,
• aktualny stan – niektórych farmaceutyków nie można korzystać np. u kobiet w ciąży i okresie karmienia piersią.

Przeprowadzamy liczne testy diagnostyczne, w tym EKG Holtera. Takie badania pozwalają na określenie stanu zdrowia pacjenta. Na podstawie uzyskanych wyników możemy zaproponować leki, które pozwolą na obniżenie ciśnienia krwi u danej osoby. Prowadzimy stałą opiekę nad pacjentami – nadciśnienie wymaga leczenia przez całe życie.

Zajmujemy się leczeniem nadciśnienia w Szczecinie. Z naszej pomocy korzystają pacjenci w każdym wieku – u niektórych osób choroba ta wynika nie z niewłaściwego trybu życia, lecz dziedzicznej skłonności.