Barbara Bogacka: kardiolog w Szczecinie

W 1980 roku ukończyła z wyróżnieniem wydział lekarski Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie. W 1984 r. uzyskała I stopień, a w 1989 roku II stopień specjalizacji w zakresie chorób wewnętrznych. W 2000 roku uzyskała tytuł specjalisty kardiologa.

Aktualnie kardiolog Barbara Bogacka prowadzi praktykę zawodową na oddziale kardiologii Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie przy ul. Arkońskiej. Kardiolog pracuje na terenie Szczecina, jednocześnie przyjmując osoby z okolicznych miejscowości — Stargardu czy Goleniowa.

Systematycznie poszerza swoją wiedzę, uczestnicząc w krajowych i zagranicznych szkoleniach i konferencjach kardiologicznych i echokardiograficznych Polskiego i Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego.

W swoim gabinecie kardiologicznym lekarz Bogacka udziela konsultacji oraz wykonuje badania diagnostyczne, w tym echo serca, EKG Hotlera i monitorowanie ciśnienia tętniczego.

Dokładne informacje na temat godzin, w jakich przyjmuje kardiolog w Szczecinie, znajdą Państwo w zakładce Kontakt.

Czym zajmuje się kardiolog w Szczecinie?

Kardiolog specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu chorób występujących w obrębie układu sercowo-naczyniowego. Do najważniejszych zadań tego specjalisty warto zaliczyć terapie dotyczące nadciśnienia tętniczego, choroby wieńcowej, zaburzeniami rytmu serca, schorzeń zastawek, niewydolności i chorób naczyń obwodowych. Kardiolog wykonuje też różne badania diagnostyczne, takie jak elektrokardiogram (EKG), echokardiografia, testy wysiłkowe, kardiografie. Mają one za zadanie ocenić funkcjonowanie serca i wykrywać ewentualne nieprawidłowości.

Kardiolog prowadzi stałą opiekę nad pacjentami z wrodzonymi wadami serca, a także osobami borykającymi się z chorobami nieuleczalnymi. Monitoruje stan zdrowia układu sercowo-naczyniowego na bieżąco, sprawdzając skuteczność wdrożonego leczenia. Konsultacja u kardiologa może pomóc znaleźć przyczynę wielu powszechnych, ale niepokojących dolegliwości, jak kołatanie serca, podwyższone lub obniżone ciśnienie, zadyszka, szybkie męczenie się czy ból w klatce piersiowej. Odwiedzenie specjalisty często jest sposobem na zdiagnozowanie choroby na etapie, na którym jej wyleczenie lub ograniczenie rozwoju jest jeszcze możliwe.

Kardiolog Barbara Bogacka przyjmuje pacjentów ze Szczecina, Stargardu i Goleniowa. Współpracuje z osobami w każdym wieku – tymi ze zdiagnozowanymi schorzeniami i jeszcze przed określeniem przyczyn wybranych dolegliwości.